Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.04.2011 07:31 - Изявление от епископ Васил Еленков
Автор: tonyelenkov Категория: Други   
Прочетен: 2874 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  

Изявление

 

от

 

епископ Васил Еленков

 

 

 

По неясните въпроси относно създадената кампания срещу мен, отговарям по реда на зададените въпроси в изявление озаглавено: Неща, които трябва да бъдат отговорени и потвърдени като истина или лъжа от  епископ Еленков” от 23 март 2011 г. в имейл, подписан от Ангел Пилев.

 

Декларирам, че не съм подписвал за сътрудничество с ДС, и не съм писал или донасял срещу който и да било. На 30.03.2011 год. ми беше предоставена възможността да прочета личното си досие в Комисията за досиетата. В срока предвиден от Закона ще получа копие от всички документи съдържащи се в него. Не съм убеден, че имам законно право да публикувам цялото му съдържание, но смятам че ще мога до публикувам копие от документ с който се поставя задача на определен човек, за компрометирането ми пред Евангелските вярващи, като „агент на ДС”. Вероятно е дошло време това да бъде реализирано и настоящата кампания срещу мен и НА ОБЦ да е част от изпълнението на тази задача.

 

1. Нелегалната църква, в която съм служил, е разделяна след 1990 г. 220 души е постоянния среден  числен състав на същата църква през годините след 1990 г. Бройката църкви  е реална, като църкви свързани с основната в своето създаване и организране. Разбира се, че всеки дели и взема от тях когато и както  му харесва, без да се съобразява с каквито и да било човешки или християнски етични норми.

 

2. В годините 1989-1991 имаше хиляди хора не само в София, но и в цялата страна, които търсеха Бога. Кръщавал съм из цялата страна, почти всяка седмица. За съжаление, тогава не бяхме модерни християни, за да водим списъци и да правим видеозаписи. Не сме мислили за собственото си величие и че ще трябва да доказваме тия неща.

 

3. Също така не сме имали възможност да правим записи и филмирания на гоненията, арестите или затварянията. Никъде не съм говорил за времето на престоите си в затвора. Да, твърдя че  съм бил в следствието на Централен Затвор, където съм викан или завеждан и винаги с обещанието, че няма да изляза от там.

 

4. Всички, с които съм споделял  за библейското обучение в България, знаят че има един институт с 4, в последствие с 3 факултета. Не съм ръководил БЕБИ, но от основаването му съм член на ръководството. Директор съм на БФ на НА ОБЦ.

 

ВЕБИ е открит със Заповед на МС на Р България № Р-39 от 1999 г. През 2007 год. е извършена оценка за акредитация от НАОА, и е дадена положителна оценка за разкриване на ВБУ. Процедурата, която не е задвижена, това е: Народното събрание да излезе с решение за откриване на ВБУ по Закона за висшето образование.

 

5. Твърденията ми за „изгонване на Сатана” не се отнася за министъра на образованието, а за човек на друга длъжност и в друго работно място. Всяка подробна информация, която би могла да навреди на някого не е необходима. Последствията за някои хора са от значение. 

 

6. Новородените мюсюлмани са факт, и не е необходимо да им се създават проблеми. Кръщението в "само Исус ", не се практикува в България и църквите в НА ОБЦ.

 

7. По времето на комунизма не всички закони са били официално публикувани. Повечето са били решения на партийни органи на различно ниво. Но репресиите, изгонване на деца от училище, принуждаването да не ходят на църква, влизането в редовете на "чавдарчета", "пионерчета" и "комсомола” като акт на съгласие с господстващия атеизъм, от страна на децата и родителите са факт. Ония, които са отказвали, не са могли да продължат образованието си или е трябвало да постъпват в училища на държавна грижа и издръжка.

 

8. Факт е че в официалните / регистрирани / църкви не се позволяваше говорене на езици и че много вярващи, посещавали петдесятните църкви се събираха по домовете за кръщение в Святия Дух. Много обаче оставаха и без това. Специално обществото, от което произлизам, е било извън закона и то основно по причина на това, че не са се съгласявали да бъдат контролирани, нито от други деноминации, нито от управляващите. 

 

9. Запалените и изгорели църковни сгради са факт. Държавните органи не са разкрили причинителите. Неофициално между хората се знаят нещата, но никой не може да бъде обвинен без доказателства. Има и други подобни случаи, но никой не обвинява тези, които сигнализират за това. /вижте две статии по подобни проблеми във в. Атака" от 28 Март, 2011 г./ Потърсил съм финансова помощ от църквите в Америка по искане на пострадалите църкви, но никой не е дал нито стотинка за това. Църквите в НА ОБЦ и някои други са помогнали според своите възможности. Простете ми за това, което смятате, че е нередно.

 

10. Никога не съм казвал, че НА ОБЦ е моя деноминация и има 700 местни църкви. Това е информация поместена от църквата, преди да бъде посетена от мен. Според информацията, получена от тях, това е грешка, допусната от тях.

 

11. Всички църкви на НА ОБЦ приемат и изповядват Апостолския Символ на вярата, който е заложен в УСТАВА  ни.

 

12. Една от препоръките на НАОА към ВЕБИ, респективно ВБУ, е учебното заведение да бъде отворено за студенти извън Евангелските общества - християни и нехристияни. Във Факултета на НА ОБЦ имаме такива . Има православни служители, кръстени в Святия Дух - моля ви, оставете ги на мира. Не им създавайте допълнителни проблеми. Простете ми, че искам да ги предпазя.

 

13. Опитите за отравянето и катастрофата са много лични. Те не засягат никой друг освен мен и учасниците. Ако някой не вярва, че Бог върши и такива неща, дори и с неподходящи хора като мен, то моля за прошка за това, че съм проявил нечувствителност при споделянето на тези обстоятелства.

 

14. Никога не съм твърдял, че има създадени от мен църкви извън България. Още по-малко да съм обявявал бройки такива.

 

15. По различно време, на различни места, за различнен период от време мисионери от ОБЦ, са подкрепяни за тяхната дейност. Търсил съм начин да бъдат подпомагани такива служители, но както в Апостолско време така и сега не са много дарителите. Всеки предпочита лично да се поразходи до някъде, вместо да дари финанси. Във Факултета на НА ОБЦ, както и в другите факултети на ВЕБИ преподават професори от други страни, и от различни деноминации. Има дори православни такива. Кой друг, ако не православен, би могъл да преподава предмета: "Въведение в Източното православие" ? Такъв е случая с епископ Фулър-доктор по Психология. Преподавал е предмет в магистърската програма " Пастирско консултиране".

 

С горните обяснения считам, че съм дал достатъчно ясна заявка за добрата си воля, да не оставя повдигнатите въпроси без отговор.

 

МОЛЯ ЗА ПРОШКА ОТНОСНО ВСИЧКО В КОЕТО ВАШАТА СЪВЕСТ МЕ ОСЪЖДА!

 

МОЛЯ ЗА БОЖИЯТА ПРОШКА, ТЪЙ КАТО ТОЙ Е НАД ВСИЧКИ!

 

 

епископ Васил Еленков

 

04.04.2011год.

гр. София




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tonyelenkov
Категория: Други
Прочетен: 392009
Постинги: 119
Коментари: 371
Гласове: 135